Test zaawansowany

1. W modelu ICF, poznanie jest na poziomie:
a. Czynności
b. Funkcji ciała
c. Udziału
d. Czynników indywidualnych
   
2. U dziecka, którego chód charakteryzuje nadmierne zgięcie stawów kolanowych w środkowej części fazy podparcia, zewnętrzny moment wokół stawu kolanowego w fazie oderwania pięty to:
a. Supinacja
b. Pronacja
c. Zgięcie
d. Wyprost
   
3. Selektywność ruchów kończyny dolnej może być obserwowana:
a. Podczas pełzania
b. Podczas chodzenia z wysoko uniesionymi kolanami
c. Podczas świadomych ruchów kolana w pozycji siedzącej na kozetce
d. We wszystkich trzech wymienionych przypadkach
   
4. Podczas badania fizykalnego, kąt podkolanowy wynosi 90 przy powolnym ruchu, a 95 przy ruchu szybkim. Możemy wywnioskować, że:
a. Występuje mała spastyczność i duże skrócenie mięśni kulszowo-goleniowych
b. Występuje hipertonia mięśni kulszowo-goleniowych
c. Występuje duża spastyczność mięśni kulszowo-goleniowych
d. Występuje duża hipertonia i spastyczność mięśni kulszowo-goleniowych
5. Dziecko oczekuje na badanie fizykalne. Kiedy siedzi na krześle, zaobserwować można ciągłe ruchy ust, rąk i stóp. Najbardziej prawdopodobnym zaburzeniem jest:
a. Spastyczne zaburzenie ruchowe
b. Ataktyczne zaburzenie ruchowe
c. Dyskinetyczne zaburzenie ruchowe
d. Mieszane zaburzenie ruchowe
   
6. Pacjent jest 5-cio letnim chłopcem ze spastycznym MPD, GMFCS II . Przykładem celu SMART może być
a. Pacjent może leżeć w łóżku z wyprostowanymi nogami przez całą noc
b. Pacjent w ciągu 6 tygodni będzie w stanie wchodzić po schodach używając poręczy
c. Pacjent może stać na jednej nodze przez 15 sekund
d. Wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
   
7. Różnice między poziomami I i III GMFCS to:
a. Chodzenie bez sprzętu rehabilitacyjnego.
b. Umiejętność chodzenia po schodach z poręczą
c. Używanie wózka inwalidzkiego na dłuższych dystansach
d. Wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
8. Wchodzenie po schodach jest w modelu ICF-CY poziomem:
a. udziału
b. czynności
c. funkcji
d. niepełnosprawności
   
9. Który z typów chodu wiąże się z największym ryzykiem utraty możliwości chodzenia w starszym wieku:
a. Typ I
b. Typ II
c. Typ III
d. Typ V
   
10. Kiedy chcesz zmierzyć spastyczność mięśni kulszowo-goleniowych:
a. Przeprowadzasz test Thomas
b. Możesz wykorzystać pozycję, w której mierzysz też kąt podkolanowy
c. Sadzasz dziecko wyprostowane i prostujesz szybko jego nogę
d. Żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
   
11. W jaki sposób możesz zmierzyć postęp swojego pacjenta w czasie w wiarygodny sposób i omówić/ocenić go z dzieckiem i jego rodzicami? :
a. Wywiad
b. Obserwacja
c. Cele terapeutyczne
d. Żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
   
12. Co powinieneś zrobić, by sformułować cele dotyczące ADL (ang. Activities of Daily Life – czynności życia codziennego) w wiarygodny sposób:
a. Użyć reguły SMART
b. Zapytać o potrzeby i doświadczane problemy z ADL
c. Obserwować czynności w możliwie najbardziej naturalnym otoczeniu
d. Połączenie powyższych odpowiedzi
   
13. Plan leczenia powinien skupiać się na:
a. wykonywaniu czynności ważnych dla klienta i jego rodziny oraz posiadających wartość terapeutyczną
b. rozciąganiu pacjenta
c. robieniu tego, czego chce pacjent
d. wykonywaniu czynności ważnych dla pacjenta
   
14. Badanie zgięcia grzbietowego stopy z nogą wyprostowaną jest klinicznym pomiarem którego z mięśni: :
a. Mięśnia brzuchatego łydki
b. Mięśnia prostego uda
c. Mięśni kulszowo-goleniowych
d. Mięśnia płaszczkowatego
   
15. Podczas badania, w którym zginasz staw kolanowy w pozycji leżącej, nie mierzysz:
a. Kąt zatrzymania mięśnia prostego uda
b. Napięcia mięśnia prostego uda
c. Długości mięśnia prostego uda
d. Zakresu ruchu stawu kolanowego
   
16. Badanie kąta podkolanowego jest klinicznym pomiarem długości jakiego mięśnia:
a. Mięśnia brzuchatego łydki
b. Mięśnia prostego uda
c. Mięśnia kulszowo goleniowego
d. Mięśni lędźwiowych
17. Dzieci prezentujące który z poniższych wzorców chodu są najbardziej narażone na utratę zdolności chodzenia
a. Nadmierny wyprost stawu kolanowego w środkowej części fazy podparcia
b. Nadmierne zgięcie stawów kolanowych w środkowej części fazy podparcia
c. Stopa końska w środkowej części fazy podparcia
d. Deformacja koślawa stopy w środkowej części fazy podparcia
   
18. Ile wzorców chodu opisuje Rodda by klasyfikować dzieci z MPD? :
a. 2
b. 5
c. 10
d. 4
   
19. W opisie chodu, który zakres procentowy cyklu chodu (0-100%) odpowiada fazie loading response?:
a. 0-10%
b. 10-30%
c. 30-50%
d. 50-60%
   
20. Toksyna botulinowa A redukuje spastyczność poprzez:
a. Blokowanie przewodnictwa nerwowego
b. Zahamowanie w rdzeniu kręgowym odruchu na rozciąganie
c. Blokowanie transmisji synaptycznej w mięśniach
d. Blokowanie skurczu włókna mięśniowego
   
21. Baklofen zmniejsza spastyczność poprzez:
a. Blokowanie przewodnictwa nerwowego
b. Zahamowanie w rdzeniu kręgowym odruchu na rozciąganie
c. Blokowanie transmisji synaptycznej w mięśniach
d. Blokowanie skurczu włókna mięśniowego
   
22. Cele fizjoterapii skupiają się na:
a. osiągnięciu możliwie największej “normalności”
b. poprawie funkcji
c. czynnościach i udziale
d. programach ćwiczeń domowych
23. Formułowanie celów terapii ma na celu:
a. strzelić gola w meczu piłkarskim
b. dokonanie pomiaru postępów rehabilitacji z upływem czasu i omówienie/ocenę, co jest ważne w pracy rodziców z dzieckiem
c. dokonanie oceny /obserwacji w porównaniu z wyznaczonymi celami
d. żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
   
24. CIMT (terapii wymuszania) może być użyty przy diagnozie:
a. tylko spastycznego niedowładu połowicznego
b. tylko OBPL
c. spastycznego niedowładu połowicznego i OBPL
d. żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
25. Po leczeniu z użyciem toksyny botulinowej i CIMT (trzy miesiące),poprawa może wystąpić w zakresie: :
a. spastyczności
b. zakresu ruchów
c. jakości wykonania codziennych czynności
d. jakości wykonania codziennych czynności i udziału
   
26. Z funkcjonalnego spojrzenia na ćwiczenie czynności: Jak uczysz cztero letnie dziecko, GMFCS IV, wchodzić po schodach:
a. trening mięśni czworogłowych
b. ćwiczenia wstawania z klęku jednonóż
c. wchodzenie po kilka stopni pod nadzorem
d. nie jest to osiągalne; informuję rodziców o możliwościach przystosowania domu
   
27. Ośmio letnie dziecko, GMFCS II, otrzymało iniekcje z toksyny botulinowej w mięsień brzuchaty łydki i mięsień płaszczkowaty obu nóg i otrzymało nowe ortezy. Chciałoby nauczyć się chodzić na wolnym powietrzu, bez podparcia
a. najpierw powinien nauczyć się stać pewnie bez podpory, w ortezach
b. można pozwolić mu chodzić z ortezami i jeśli to konieczne z podparciem
c. powinien zacząć od chodzenia w pomieszczeniach zamkniętych, na bosaka
d. musi nauczyć się używać mięśni piszczelowych przednich w pozycji siedzącej
   
28. Kiedy dziecko ma stopień II GMFCS w wieku 3 lat, jest ono w stanie:
a. Chodzić na wolnym powietrzu bez podpory, bez ograniczeń w długotrwałości
b. Wchodzić po schodach z pomocą jednej poręczy.
c. Chodzić na wolnym powietrzu jedynie z pomocą sprzętu rehabilitacyjnego
d. Jedynie czołgać się na łokciach.
   
29. Obserwacja poziomu funkcjonalnego umiejętności motorycznych
a. musi być przeprowadzana w sposób praktyczny
b. jest zwłaszcza konieczna do zdobycia wiedzy o spontanicznych czynnościach, które jest w stanie wykonać dziecko
c. opracowana została w celu obserwacji kąta zatrzymania i zakresu ruchu
d. opracowana została w celu badania poziomu funkcjonowania rodziców
   
30. Jaki opis pasuje do poziomu II. MACS?:
a. Radzi sobie z większością przedmiotów, lecz z pewnym zmniejszeniem jakości i/lub szybkości osiągnięcia celu
b. Nie potrafi operować przedmiotami i ma bardzo ograniczone możliwości wykonywania nawet prostych czynności
c. Ma trudności z operowaniem przedmiotami; potrzebuje pomocy w przygotowaniu i/lub modyfikowaniu czynności
d. Z łatwością operuje przedmiotami
31. Kiedy dziecko ma stopień II GMFCS w wieku 3 lat, jest ono w stanie:
a. Chodzić na wolnym powietrzu bez podpory, bez ograniczeń w długotrwałości
b. Wchodzić po schodach z pomocą jednej poręczy.
c. Chodzić na wolnym powietrzu jedynie z pomocą sprzętu rehabilitacyjnego
d. Jedynie czołgać się na łokciach.
  Poniższe pola są obowiązkowe
  Imię: Pola obowiązkowe.
  Nazwisko: Pola obowiązkowe.
  Email: Pola obowiązkowe.

Copyright © 2011