Test podstawowy

1. Które z poniższych narzędzi zostało opracowane by identyfikować problemy z funkcjami motoryki dużej u dzieci z MPD?
a. Manual Ability Classification System (MACS)
b. Functional Independence Measure (FIM)
c. Gross Motor Function Measure (GMFM)
d. Canadian Occupational Performance Measure (COPM)
   
2. Która z poniższych odpowiedzi opisuje poziom czynności zgodnie z modelem ICF-CY:
a. Poprawa siły mięśni.
b. Zmniejszenie spastyczności.
c. Mycie górnych partii ciała.
d. Chodzenie do szkoły z rówieśnikami.
   
3. Gross Motor Function Measure (GMFM) jest testem, który:
a. mierzy zmiany u dziecka w czasie
b. rozróżnia między jednostkami
c. przewiduje przyszłe możliwości dziecka
d. określa poziom rozwoju dziecka
   
4. Elementy GMFM opisują:
a. jedynie umiejętność chodzenia
b. opanowanie większości podstawowych umiejętności motorycznych
c. stopień udziału
d. zakres ruchów, siłę i spastyczność
5. Gross Motor Growth Curve musi być użyty by:
a. śledzić masę, wzrost i BMI na przestrzeni czasu
b. by porównywać dzieci z MPD ze zdrowymi
c. by odnieść przyrost masy i wzrostu do funkcji motoryki dużej
d. by stwierdzić wystąpienie poprawy po interwencji medycznej
   
6. Z funkcjonalnego spojrzenia na ćwiczenie czynności: Jak uczysz ośmio letnie dziecko, GMFCS II, otwierać drzwi:
a. ćwicząc mięśnie dłoni
b. przez trening mentalny
c. ćwicząc otwieranie drzwi, krok po kroku, z opiekunem
d. jest to zbyt niebezpieczne, rodzice powinni otwierać drzwi.
   
7. Kiedy dziecko ma stopień I GMFCS w wieku 6 lat, jest ono w stanie:
a. Chodzić na wolnym powietrzu bez podpory, bez ograniczeń w długotrwałości.
b. Wchodzić po schodach z pomocą jednej poręczy.
c. Chodzić na wolnym powietrzu jedynie z pomocą sprzętu rehabilitacyjnego.
d. Jedynie czołgać się na łokciach.
8. Formułowanie celów terapii ma na celu:
a. zdobycie gola w meczu piłkarskim
b. określenie zamierzonych efektów końcowych leczenia i dokonanie pomiaru postępów rehabilitacji wraz z upływem czasu.
c. dokonanie oceny /obserwacji w porównaniu z wyznaczonymi celami
d. żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
   
9. Ważne jest, aby wyznaczone cele były zgodne z systemem SMART, ponieważ:
a. można dokonać oceny postępów terapii w sposób systematyczny i wiarygodny, pracując z dziećmi, ich rodzicami i w zespole
b. można omówić je z pacjentem
c. leczenie może być kontynuowane bez żadnego efektu
d. jest to istotne, lecz zbyt trudne.
   
10. Plan leczenia powinien skupiać się na:
a. poziomie funkcjonalnym ICF
b. poziomie czynności ICF
c. celach zgłoszonych przez pacjenta
d. wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne.
   
11. Praca zespołowa z dzieckiem z MPD oparta jest na:
a. potrzebach, ocenach i badaniu fizykalnym
b. zaleceniach lekarza
c. badaniu fizykalnym zakresu ruchu, spastyczności i siły
d. leczeniu metodą NDT (Neuro Development Treatment).
   
12. Cele rehabilitacji skupiają się na:
a. osiągnięciu możliwie największej “normalności”
b. poprawie funkcji
c. czynnościach i udziale
d. programach ćwiczeń domowych.
   
13. Sporty, które mogą być użyteczne i dawać radość dziecku z MPD, powinny być uprawiane:
a. jeśli zawarte są w celach wybranych przez dziecko
b. jeśli otoczenie dziecka pozwala na uprawianie sportów
c. jeśli trener danej dyscypliny i rodzice dziecka mają możliwość wesprzeć i poprowadzić dziecko
d. a, b oraz c.
   
14. Pacjent jest 5 letnim chłopcem ze spastycznym MPD, GMFCS II. Przykładem celu SMART może być:
a. Pacjent leży w swoim łóżku z wyprostowanymi nogami przez całą noc.
b. Pacjent może chodzić po schodach używając poręczy w ciągu 6 tygodni
c. Pacjent może stać na jednej nodze przez 15 sekund
d. Wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne
   
15. Różnica między GMFCS I a III to:
a. Chodzenie bez sprzętu pomocniczego
b. Możliwość chodzenia po schodach z użyciem poręczy
c. Używanie wózka inwalidzkiego na dłuższych dystansach
d. Wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne.
   
16. Wchodzenie po schodach w ICF-CY jest poziomem:
a. udziału
b. czynności
c. funkcji
d. niepełnosprawności
17. Jaki tym chodu wiąże się z największym ryzykiem utraty możliwości chodzenia w starszym wieku?
a. Typ I
b. Typ II
c. Typ III
d. Typ V
   
18. Kiedy chcesz zmierzyć spastyczność mięśni kulszowo goleniowych:
a. Przeprowadzasz test Thomasa.
b. Możesz użyć pozycji, którą wykorzystujesz też by zmierzyć kąt podkolanowy
c. Możesz pozwolić dziecku usiąść prosto i szybko wyprostować jego nogę
d. Żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna.
   
19. Rozpoznanie problemów w wykonywaniu codziennych czynności oraz potrzeb dziecka i jego rodziców konieczne jest:
a. nie jest konieczne do rozpoczęcia leczenia
b. Nie jest zbyt potrzebne, bo wiesz, jakie są ich problemy
c. bazą do rozpoczęcia terapii skoncentrowanej na realizacji celów
d. potrzebne do rozpoczęcia badania fizykalnego
   
20. Przy spastycznym zaburzeniu chodu poniższy element MUSI występować:
a. Opóźnienie w rozwoju motorycznym
b. Hipertonia
c. Wcześniactwo
d. Deregulacja napięcia mięśniowego zależna od postury i/lub ruchu.a
   
21. Najbardziej charakterystyczną oznaką dyskinetycznego zaburzenia ruchu jest:
a. Hipertonia
b. Mimowolne ruchy w stanie spoczynku
c. Mimowolne ruchy przy wykonywaniu czynności.
d. Problemy z mową
   
22. Pytanie 10 letniego dziecka o potrzeby może być przeprowadzone z pomocą:
a. Canadian Occupational Performance Measure
b. GMFM-66
c. Movement Assessment Battery for Children
d. Melbourne assessment
23. Samoobsługa na poziomie ICF-CY jest uważana za:
a. Funkcję ciała
b. Stopień czynności
c. Stopień udziału
d. Element środowiskowy
   
24. Leczenie zorientowane na realizację celów ważne jest by:
a. Ocenić wyniki podjętych działań
b. Motywować pacjenta do optymalnego wysiłku
c. Pracować ze wszystkimi zaangażowanymi profesjonalistami nad realizacją tego samego celu
d. Wszystkie z powyższych odpowiedzi są poprawne
25. You can use the Gross Motor Growth Curve:
a. by stwierdzić wystąpienie poprawy po interwencji medycznej
b. śledzić masę, wzrost i BMI na przestrzeni czasu
c. by porównywać dzieci z MPD ze zdrowymi
d. a, c
   
26. Z funkcjonalnego spojrzenia na ćwiczenie czynności: Jak uczysz cztero letnie dziecko, GMFCS III, wchodzić po schodach:
a. ćwicząc mięsień czworogłowy uda
b. ćwicząc wstawanie z pozycji pół-klęczącej
c. wchodząc kilka stopni po schodach
d. jest to zbyt niebezpieczne, rodzice powinni otwierać drzwi
   
27. Ośmio letnie dziecko, GMFCS II, otrzymało iniekcje z toksyny botulinowej w mięsień brzuchaty łydki i mięsień płaszczkowaty obu nóg i otrzymało nowe AFO. Chciałoby nauczyć się chodzić na wolnym powietrzu, bez podparcia:
a. najpierw powinien nauczyć się stać pewnie bez podpory, w ortezach
b. można pozwolić mu chodzić z ortezami i jeśli to konieczne z podparciem
c. powinien zacząć od chodzenia w pomieszczeniach zamkniętych, na bosaka
d. musi nauczyć się używać mięśni piszczelowych przednich w pozycji siedzącej
   
28. Kiedy dziecko ma stopień I GMFCS w wieku 6 lat, jest ono w stanie:
a. Chodzić na wolnym powietrzu bez podpory, bez ograniczeń w długotrwałości
b. Wchodzić po schodach z pomocą jednej poręczy.
c. Chodzić na wolnym powietrzu jedynie z pomocą sprzętu rehabilitacyjnego
d. Jedynie czołgać się na łokciach.
  Poniższe pola są obowiązkowe
  Imię: Pola obowiązkowe.
  Nazwisko: Pola obowiązkowe.
  Email: Pola obowiązkowe.

Copyright © 2011